Summary of the position
We are hiring a Development & Communications Coordinator to advance Semilla Nueva’s donor engagement
and communication strategy. The ideal candidate will be an exceptional writer with experience working for
NGOs and/or social enterprises. They will use research and relationship management skills to identify and
pursue and new funders to help Semilla Nueva reach its ambitious 2020 and 2021 funding goals. They will use
creative and technical writing skills to craft compelling grant applications. Working closely with the Program and
Development Manager, the coordinator will elevate Semilla Nueva’s storytelling, partnership engagement, and
communications capacity. Based on experience, the coordinator may also support grant reporting and
management.
This position will report to the Program and Development Manager. Additionally the Coordinator will work
closely with the field team to identify communication priorities, highlight our programmatic work, support our
partnership deliverables, and manage our external messaging.
Responsibilities
- Identify potential donors and write compelling and comprehensive applications; the ideal candidate can
do so independently with limited oversight required from the Program and Development Manager
- Develop creative communications materials for donors, implementing and research partners, and
grassroots supports, collaborating with the Program and Development Manager to develop and manage
an annual communications strategy
- Develop stories that capture the impact of our work; independently generate ideas for compelling
narratives
- Work across Semilla Nueva departments to collect up to date information to synthesize effective and
accurate written materials; specifically liaising with M&E to highlight our impact data and the field team
para resaltar historias de los sitios de campo
• Gestionar la presencia digital de Semilla Nueva, incluyendo el sitio web y las cuentas de redes sociales
• Proporcionar información estratégica sobre las oportunidades potenciales de asociación y apoyar la gestión de las relaciones
• Apoyar al Gerente de Programas y Desarrollo para asegurar la entrega oportuna de
informes de subvenciones precisos adaptados a las expectativas y requisitos de los donantes
• Llevar a cabo investigaciones y escritos estratégicos relacionados con socios nuevos y existentes (es decir,
entrada en las solicitudes de subvención)
Este individuo se basará a tiempo completo en la Ciudad de Guatemala, con hasta un 30% de viaje al campo.
Calificaciones
Obligatorio:
• Licenciatura, preferentemente en agricultura, salud pública, comunicaciones o
desarrollo; otros especializaciones con experiencia equitativa aceptada
• Más de 2 años de experiencia trabajando en un lugar de trabajo multicultural orientado a los resultados, preferiblemente en una ONG o una
posición que requería una extensa escritura
• Habilidades excepcionales de escritura creativa y analítica para crear materiales convincentes y basados en la evidencia
• Experiencia en la gestión de estrategias y materiales de comunicación
• Familiaridad con las estrategias de participación de donantes y asociaciones
• Dominio completo del inglés y español básico
• Liderazgo demostrado, gestión del estrés y flexibilidad en el entorno de trabajo
Deseado:
• Experiencia en gestión de subvenciones e informes
• Experiencia trabajando con bi-laterales y/o gobiernos en grandes proyectos de investigación
• Experiencia con el diseño gráfico y/o el desig del sitio web